Aan Kraft Foods Nederland BV

Tilburg, 5 oktober 2011

 

Geachte mevrouw, geachte heer,

Hoe lang duurt een Chokotoff? De interpretaties variëren wild. Een jaar geleden stuurde ik u hierover een brief waarin ik de geloofwaardigheid van enkele van uw reclamespotjes uit de jaren negentig in twijfel trok. Daar werd namelijk de indruk gewekt dat één Chokotoff vele uren meekan, wat natuurlijk je reinste lariekoek is.

In uw reactie d.d. 18 oktober 2010 zei u mijn brief te hebben "doorgestuurd naar de productverantwoordelijken". Kennelijk hebben ze er een paar Chokotoffs de tijd voor genomen, maar ze hebben wel degelijk naar mijn klacht geluisterd: er is een heuse campagne rondom de "Chokotoff time" gestart, met billboards en een website en de hele santenkraam, waarin een Chokotoff gelijk wordt gesteld met tien minuten. Nog altijd ietwat aan de hoge kant, maar een stuk dichter bij de realiteit.

Hiermee bereiken we de kern van dit schrijven, namelijk: u heeft met deze campagne mijn tanende vertrouwen in de ingezonden brief hersteld. Er wordt wel degelijk geluisterd naar gekken die brieven sturen! Hiervoor dank ik u; ik dank u vanuit de bodem van mijn met Chokotoff geplaveide hart en vaten.

 

Met vriendelijke groet,

ir. T.J. Ouwens

 

P.S. De campagne loopt inmiddels alweer een paar maanden. U kunt u afvragen waarom ik nu pas reageer. Wat kan ik zeggen? Ik nam eerst een Chokotoff vooraleer mijn brief te schrijven. En van de ene Chokotoff kwam de andere. U weet hoe dat gaat.

Categorie: ,

Bijgewerkt:

Opmerkingen:

10-10-2011
Zeg, hoe werkt zo'n link in de snail mail?
 
Jan
10-10-2011
Heel eenvoudig: niet. De linkjes zijn een dienst aan de lezers van Brief en Leed, en ik hoop maar dat Kraft Foods zelf een archief heeft waarin ze deze brieven kunnen opzoeken :).