Brieven

Van Intomart GfK

door Ralf, op , in Brieven


Reactie van Intomart GfK

 

9 september 2011

Geachte meneer Pisters,

Hartelijk dank voor uw reactie. Bij deze beantwoord ik graag uw vragen.

Als dank voor uw deelname is er een bedrag van 15 euro voor u beschikbaar. In het onderzoek (aan het einde van de vragenlijst) kunt u aangeven hoe u deze 15 euro wilt ontvangen of besteden.

Indien u dit zelf wilt ontvangen kunt u kiezen uit een VVV Cadeaubon of een Bol.com Cadeaubon, welke u na 1 tot 3 weken na deelname toegestuurd zal worden. Indien u kiest voor een goed doel, zullen wij dit bedrag overmaken naar het doel van uw keuze.

Eén keer per jaar verloten wij een Wii spelcomputer onder alle deelnemers van het onderzoek. Mocht u de gelukkige zijn, dan zullen wij daarover contact met u opnemen en kunt u op dat moment aangeven of u de spelcomputer wilt ontvangen, een ander cadeau naar keuze met dezelfde waarde, of dat u het bedrag wilt laten uitkeren aan een goed doel.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nog vragen of opmerkingen heeft verneem ik dat graag.

Alvast hartelijk dank voor uw deelname aan dit onderzoek.

Met vriendelijke groet,
Intomart GfK

(naam verwijderd)
Coördinator Project Management Team Media

Aan Intomart GfK

door Ralf, op , in Brieven


Amsterdam, 6 september 2011

Geachte mevrouw, heer,

Bedankt voor uw brief naar aanleiding van uw nationale mediaonderzoek, waarin u mij vraagt of ik voor dit onderzoek een online vragenlijst zou willen invullen. Dat doe ik natuurlijk graag, maar over de vergoeding die u hiertegenover stelt heb ik wel nog een paar vragen.

De tekst in uw brief luidt als volgt:

"Voor uw deelname ontvangt u € 15,- en u kunt zelf bepalen op welke manier u dit ontvangt. U kunt kiezen uit een VVV Cadeaubon of een Bol.com Cadeaubon. Daarnaast maakt u kans op de Wii spelcomputer (of een cadeau met dezelfde waarde van uw keuze). Aan het einde van het onderzoek kunt u aangeven of wij de beloning aan u opsturen of overmaken naar een van de volgende goede doelen: Unicef, Artsen zonder Grenzen of het Wereld Natuur Fonds (in 2010 hebben zij bijna € 15.000,- ontvangen namens dit onderzoek)."

Mijn vragen:

  1. Als ik kies voor een VVV Cadeaubon voor Unicef, kan Unicef dan alsnog kiezen voor een Bol.com Cadeaubon?
  2. Zitten deze goede doelen eigenlijk wel te wachten op nog meer cadeaubonnen? Denkt u dat de vijftienduizend euro van vorig jaar al op zijn? Dat zijn wel vijftienhonderd mid-price dvd's!
  3. Ik zou mijn Wii eigenlijk liever willen afstaan aan Stichting AAP. Die lieve beesten kunnen wel een verzetje gebruiken dunkt mij. Is dat mogelijk? Ik ben bereid om dan het spel "Super Monkey Ball: Banana Blitz" uit eigen zak erbij te doen.

Ik zie uw antwoorden met vreugde tegemoet!

Met vriendelijke groet,

Ralf Pisters


 

Reactie van Intomart GfK


Aan Air Miles

door Jan, op , in Brieven


Geachte mevrouw, geachte heer,

Ik ben net terug van vakantie. Daar was ik wel aan toe, na een drukke tijd met een nieuwe baan, een stukgelopen relatie en een verhuizing. Dus met 'n vriend ben ik in de auto naar Italië getogen. Ik houd van voetbal, van shoppen, noch van opera, dus Milaan viel een beetje tegen, maar Florence en Rome waren zeer de moeite waard. Helaas had mijn reisgenoot twee weken langer vakantie dan ik, dus halverwege de reis hebben we afscheid genomen en ben ik met een enkeltje Transavia van Napels terug naar het druilerige Nederland gevlogen.

Thuis vond ik uw brief met verhuisaanbiedingen. Leuk! Ga ik beslist gebruik van maken, want er zitten zeer interessante aanbiedingen bij, zoals 500 Bonus Miles bij een aankoop bij Praxis van minstens €50, een soortgelijke aanbieding bij V&D, en een leuke korting bij een enkele reis met Transavia.

Hela, lees ik dat goed?

Da's ook toevallig. Een heuse once in a life-time opportunity! Immers, hoe vaak heeft u een enkele reis buitenland geboekt? Meestal neem ik toch een retourtje; ik had nog nooit eerder een enkele reis genomen. Zoals gezegd ben ik net verhuisd; emigreerplannen heb ik voorlopig niet.

Die aanbieding werkt niet met terugwerkende kracht, of wel? Vast niet. Jammer. Maar toch bedankt!

 

Met vriendelijke groet,
ir. T.J. Ouwens


Aan Renault

door Jan, op , in Brieven


Geachte mevrouw, geachte heer,

Onlangs zag ik een reclamespotje op tv voor de Renault Clio Hatchback. "Het leven is kort, maak het spannend", was de opmerkelijke slogan die aan het einde van het spotje uitgesproken werd. Met een machtige machine als de Clio Hatchback zie ik verscheidene manieren om dit in de praktijk te brengen:

  • door op volle snelheid van het dak van een parkeergarage te rijden, Thelma and Louise style.
  • door geblinddoekt achtjes te maken op een plein vol winkelend publiek.
  • door een dragrace te houden op een bochtig bergweggetje in de Alpen.
  • door bij Scheveningen de zee in te rijden en te zien hoe ver je komt.
  • door "chicken" te spelen met een trein.

Allemaal manieren om het leven kort maar spannend te maken. Maar is dit werkelijk het doel dat u met deze slogan voor ogen had?

Met vriendelijke groet,

ir. T.J. Ouwens


Van het Voedingscentrum

door Jan, op , in Reacties


Reactie van het Voedingscentrum

 

28 juni 2011

 

Geachte heer Ouwens,

Allereerst mijn excuus voor het feit dat de beantwoording van uw brief d.d. 12 juni 2011 wat langer op zich liet wachten.

Inderdaad, een rode bes is geen watermeloen!
Als portiegrootte voor fruit hanteert het Voedingscentrum, een gewicht van zo'n 100 tot 150 gram, afhankelijk van de soort. Voor een schaaltje fruit, zoals aardbeien, bessen, ananas is het 100 gram, voor een appel en een sinaasappel zonder schil 120 gram, voor een peer 120 gram en voor een schijf meloen 120 gram.

Een andere kwestie die u in uw brief aanroert is het verschil in indeling van groente en fruit in botanisch opzicht en in 'gebruiks' opzicht.
Over de plaats van bijvoorbeeld de tomaat in de botanische ordening is internationaal geen discussie, maar in gebruiksopzicht is er wel verschil, zoals u terecht constateert. In Nederland wordt hij vooral als groente gegeten en ook zo 'gezien' in de voedingsleer. We zijn het met u eens dat de status van courgette, rabarber en appelmoes discutabel is.
Het Voedingscentrum hanteert voor courgette en rabarber de groentestatus; appelmoes scharen wij onder fruit(producten).

Uw vuistregel voor de indeling: als er yokidrink van gemaakt wordt is het fruit, en anders telt het mee met de twee ons groente, is vooralsnog uitstekend. (Er zijn al productontwikkelaars bezig met het ontwikkelen van groenteyoghurt.)

Ik hoop dat deze dialoog zijn vruchten zal afwerpen en wens u van ganser harte smakelijk eten!

Met vriendelijke groet,

(naam verwijderd), Voedingsvoorlichter

 

Bijlage: folder "Gezond eten met de Schijf van Vijf"
Bijlage: folder "Een kijkje in de webshop van het Voedingscentrum"